جشنواره هنرهای تجسمی میبد نفرات برتر خود را شناخت

یزدفردا "دبیر اولین جشنواره هنرهای تجسمی میبد حضور پرشور هنرمندان برگزاری کارگاه آموزشی موفق و مسابقه نقاشی کودکان را از مهمترین برنامه ها برشمرد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد ، عبدالعظیم پویا گفت: در این جشنواره 3 روزه که به همت بنیاد میبدی وبا همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش، انجمن هنرهای تجسمی میبد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد تعداد 370 نفر با 780 اثر در بخش طراحی آرم و 5000 نفر در مسابقه نقاشی کودکان با موضوع محیط زیست شرکت داشتند.
حضور اساتید برجسته هنر گرافیک ایران از جمله استاد قباد شیوا ، مسعود سپهر ، دکتر سید حسن سلطانی و نجم الدین فرخ یار اهمیت این جشنواره را دو چندان نمود.
سید حسین اسعدی ، معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در مراسم افتتاحیه ضمن خوش آمدگویی به اساتید برجسته کشوری و میهمانان از جایگاه و نقش برجسته هنرمندان میبدی در استان و موفقیت های هنرمندان هنرستانهای تجسمی دختران و پسران و کسب رتبه های اول و دوم قبولی کنکور کشوری تمجید نمود.
همچنین برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه توسط اساتید و تجزیه و تحلیل کارهای هنری از جمله برنامه های این جشنواره بود.
حسن مفیدی ، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، به چگونگی شکل گیری هنرستانهای هنرهای تجسمی در شهرستان میبد اشاره نمود و موفقیت های کسب شده را مرهون زحمات اساتید ، مدیران و مسئولان استان و شهرستان دانست .
وی نقش هنر در میبد را نقش ویژه ای برشمرد و استعدادهای هنری میبد را ستود.
در پایان جشنواره سمانه بهروزی ، سیدابراهیم فخرالحسینی و امید نعیم الحبیبی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و هدایایی به آنها تقدیم شد.
همچنین تعداد 400 هدیه ویژه به میهمانان و 35 هدیه به دانش آموزان برتر شرکت کننده در جشنواره اهدا گردید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا